torsdag den 20. december 2007

YouTube og 2nd life

YouTube bliver nok aldrig min yndlingsside. Måske hvis jeg selv lavede videoer, men det gør jeg ikke ret meget. Jeg prøvede det i forbindelse med Fra medarbejder til medfortæller-projektet, og syntes, at hvis det skulle se bare nogenlunde rimeligt ud, så tog det laaaaang tid. Selvfølgelig kan man være heldig lige at optage en sekvens, man ikke behøver at redigere, men hvis det også skal være interessant, så sker det nok ikke så tit.
Jeg kommer heller ikke til at se film på YouTube. Af næsten samme grund: Der er for langt mellem snapsene. Men nu er siden prøvet, og jeg kan da også godt forstå, at unge mennesker synes, det er gevaldig morsomt at se en bette video, hvor de selv er med, fra fredagens fest på Broen.
2nd life sorterede vi fra som en af de 23 ting, og det var vist meget godt, bedømt efter Gitte Barlachs foredrag. Det virker voldsomt tidskrævende at komme i gang! På baggrund af mulighederne i 2nd life vil jeg ikke bruge den fornødne tid. Jeg har nok heller ikke noget at bidrage med - hvilket Gitte gjorde klart var en forudsætning.
Jeg blev ret overrasket over indholdet på biblioteksøen. Desværre negativt. Jeg havde umiddelbart forestillet mig, at SL-biblioteket skulle henvende sig til nogle andre end dem, der benytter reallife bibliotekerne. Men det syntes jeg ikke var tilfældet. Sagt på en anden måde: Hvis der er for meget knold i nakken på reallife bibliotekerne (hvilket jeg ikke nødvendigvis synes, der er), så gør det samme sig gældende for SL-biblioteket. Nye boller på suppen ønskes!

Ingen kommentarer: