søndag den 6. april 2008

Netauktioner

De 23 ting har for mig haft en uventet bieffekt: Det er dyrt! Det er nyhedslæseren, der er den skyldige. Den holder rigtig godt øje med, om der bliver sat nogle nye effekter, som jeg er interesseret i, på auktion. Meget bedre end jeg selv ville kunne gøre. Det har resulteret i adskillige køb.

Jeg vil helst købe i Tyskland eller Storbritannien, men de fleste interessante ting er nu i USA eller Sverige. Når man køber i USA kan man komme til at betale moms, og i Sverige har de meget høje portoomkostninger.

Ko-kanden på billedet er et af mine nyere køb. Det er en finsk Arabia-kande designet af Kai Franck. Der er flere størrelser med køer i forskellige farver, og denne er den største. Den bliver i øvrigt ret tit annonceret som en tyr, men det er da tydeligvis en ko!
Jeg købte den i USA - og jeg kom til at betale moms, så den blev ikke lige præcis billig.

Lige nu venter jeg på en katte-kande i samme størrelse, også fra USA, og den skal nok også en tur omkring hos toldmyndighederne.

Ingen kommentarer: