onsdag den 30. juli 2008

Odense Zoo

I søndags var vi i Odense Zoo. Vi havde hørt, at tigrene havde fået nye omgivelser, og det var da også rigtig nok, men så imponerende syntes vi nu ikke, de var. I øvrigt var der kun én tiger, eller også gemte de andre sig. Men ok, det var da bedre, end det var før.
Der er dog stadig for mange dyr, der ikke har så gode forhold, så indtil videre er Odense Zoo altså ikke vores yndlingszoo.

I det hele taget var der lidt for mange fodfejl. Der er simpelthen ikke særlig pænt i haven. Selvfølgelig skal dyrene være i indhegninger, men her virkede hegnene mange steder meget voldsomme. En anden ting der irriterede os var, at selv om der var åbent til 19, så lukkede de forskellige kiosker allerede kl 18. Dårligt!

Men der var også gode ting. En af dem er de røde pandaer, der ser ud til at trives rigtig godt i deres anlæg.


Man kunne sagtens komme til at se dem, men de var ikke lette at fotografere. Mit G9-kamera begyndte igen at lave mærkelige effekter på billederne, så jeg måtte ty til mit gamle G2, og man kan altså godt mærke, at alderen trykker det, men det er immervæk med det, jeg tog panda-billedet.

Nu har jeg to kameraer til reparation - surt! Men zoom-kameraet kan vist snart afhentes igen. Jeg krydser fingre for, at det bliver inden weekenden.

Ingen kommentarer: