torsdag den 22. januar 2009

Gamle grise


Russian folk dance
Originally uploaded by cats_in_blue
Dette billede, der ligger på Flickr og stammer fra VM i kunstskøjteløb i 2008, er blevet set af vildt mange mennesker de sidste par dage.

Først troede jeg, at det bare var, fordi EM finder sted nu, men de andre fotos jeg har fra sidste år, har overhovedet ikke haft samme succes.

Jeg er dog kommet i tanke om den sandsynlige forklaring. Ved den obligatoriske dans i torsdags var Ekaterina Rubleva, der er på fotoet, iklædt en ærmeløs kjole, der blev holdt oppe af smalle stropper. Under dansen sprang den ene strop uheldigvis, og som vores kvindelige kommentator sagde, så var der noget, der var ved at falde ud - som ikke måtte falde ud. Det gjorde "det" nu alligevel ganske kortvarigt, inden Ekaterina fik kjolen skubbet på plads, og igen med et citat - som jeg husker det - fra kommentatoren: "Jamen, så herregud da".

Mit gæt på billedets succes er, at der er en del der har syntes, at den lille hændelse var umådelig mere interessant end "Jamen herregud". De har ledt efter billeder på nettet af "begivenheden", og det er så her, mit billede har givet et hit. De har rigtig godt af, at hun her er helt anstændig!

Ingen kommentarer: