fredag den 9. januar 2009

La Baker

"Looking for Joséphine" hedder den musical, der i disse dage vises i Musikhuset i Århus, og den kan jeg varmt anbefale.

Skøn musik, meget professionelle medvirkende, der virkelig kan danse, synge og agere, og en handling, der indeholder både alvor og sjov, en fantastisk hovedrolleindehaver, Nicolle Rochelle (når jeg får tid, vil jeg finde nogle videoer på YouTube med den rigtige J.B. for at se, om hun var lige så god. Men lige nu bruger jeg bare bloggen til at vågne op på - skal til møde på det ukristelige tidspunkt kl. 8!!!) og endelig den sødeste lille pudel - jo, det var en dejlig oplevelse.

Mit kendskab til Josephine Baker, som musicalen bl.a. handler om, begrænsede sig nærmest til, at hun optrådte i bananskørt og var med i den franske modstandsbevægelse. Jeg vidste ikke engang, at J'ai deux amours - som jeg ellers holder meget af - var et af hendes store numre.

Nu ved jeg meget mere, bl.a. at hun optrådte med sin gepard (selv om der står leopard ved billedet, så er det tydeligvis en gepard), der gik frit rundt på scenen og terroriserede orkestret i orkestergraven.

P.S. Looking for Josephine vises også i aften, så det kan lige nås at få billetter, hvis der altså ikke er udsolgt.

Ingen kommentarer: