onsdag den 13. maj 2009

Arbejdsglæde

Arbejdsglæde er et hot emne, og der er masser af kurser i det for både ledere og medarbejdere. For en 5-10 år siden var det tydeligvis på mode, at lederne skulle lære at rose deres medarbejdere, og det gjorde de så i rigt mål, men ret ofte virkede det noget tillært, og så var effekten ikke så voldsom.

Så er det noget mere virksomt, når man får en uventet ros fra en uventet side. Det skete for mig forleden. Jeg havde haft en 0. klasse til orientering. Det var en sød klasse med en god lærer, og vi - samt tøjdyrene Mor Muh og Krage - havde hygget os i en times tid. Bl.a. havde jeg læst en historie om Mor Muh og Krage.

Et par dage efter kom hele klassen minsandten igen, medbringende en stor og flot collage, som de allesammen havde været med til at lave.

Jeg skal love for, at min arbejdsglæde var sikret den dag. Nu hænger collagen på biblioteket, og hvis jeg skulle være lidt sur, kan jeg bare kigge på den, så stiger humøret straks nogle grader.
Læg mærke til, at der er flere Mor Muh'er og Krager på collagen. Nogle af eleverne er også med, og det er jeg også - mindst én gang.

Ingen kommentarer: