søndag den 4. oktober 2009

En trendy tepotte

For 10-15 år siden stod vi uden tepotte, fordi jeg havde smadret låget til den gamle. Jeg kunne ikke lide tepotten, der er en af dem, der har en grim lyd, når man kommer til at røre ved den med en teske eller noget andet metal, men det var nu ikke med vilje, jeg smadrede låget.

Vi ledte efter en ny, men fandt i flere år ikke noget, der passede os. Nogle var for små, nogle havde ligesom den anden en for ru overflade, men de allerfleste havde den skavank, at låget faldt af, når man hældte af dem. Det var jo ligesom ikke det, vi var ude efter...

På det tidspunkt var vi bidt af antik- og loppemarkeder, og en dag kom vi tilfældigt forbi et i Hvide Sande. Udelukkende LOPPE-
marked, men vi gjorde herlige fund udi tepotter. Først fandt jeg minsandten én magen til den gamle, og den købte vi fluks - også selv om det egentlig kun var låget, vi var interesserede i.

Bagefter fandt vi den tepotte, vi nu bruger. Stor, gul og glaseret!
I bunden er den stemplet med DDR, hvilket vi syntes var vældig morsomt. Så vidt jeg husker, kostede den den formidable sum af 25,- kr.

Jeg ved ikke, om Ossi-ting dengang var højeste mode i Berlin, men det er de minsamdten nu, så vores tepotte må vel også være hot. Det bliver den i hvert fald, når vi laver te i den. Så er den næsten ikke til at holde på, så helt perfekt er den ikke - men næsten!

Ingen kommentarer: