mandag den 9. august 2010

Forsinket fødselsdag

Langt om længe fik jeg fejret sidste års runde fødselsdag. Det vil sige, faktisk var der gået et helt år plus nogle dage, så i virkeligheden var det min 61 års dag, der blev fejret - også lidt forsinket.

Jeg havde de familiemedlemmer, jeg ser mest til, og gode venner på en forkælelsesweekend på Fakkelgården. Vi spiste der en gang for 5-6 år siden, og ud over at maden var vældig god, var vi også imponerede af, hvor smukt Fakkelgården ligger - på den danske side af Flensborg Fjord.


Det blev en god weekend, og det tror jeg også, mine gæster syntes. Vi var begavet med skønt vejr, så vi rigtig kunne se, hvor smukt der er.

Da vi kom, stod der et fad med udskåret frugt og en flaske champagne på hvert værelse - det har jeg godt nok ikke oplevet før. Men så var tonen ligesom slået an.

Middagen, der blev indtaget i tårnrestauranten, var både innovativ og velsmagende, og mine gæster var kommet med godt humør og hyggede sig rigtigt, tror jeg. Snakken gik i hvert fald livligt.

Rigtig mange tak til alle gæsterne, fordi I var med til at gøre det til sådan en dejlig oplevelse. Også mange tak for gaverne. Der var personlige gaver og gaver med flere oplevelser og forkælelse, og min ønskeseddel ligger i ruiner. Ikke en eneste gave skal byttes.

Søndag morgen var jeg ude at fotografere ved 7-tiden. Der var næsten blikstille og et dejligt, lidt diset lys. Bagefter var der morgencomplet, hvori bl.a. indgik spejlæg - af vagtelæg!

På et af gavekortene står dette citat af Abraham Lincoln: "Og til slut er det ikke mængden af år i dit liv der tæller - det er mængden af liv i dine år". Jeg fik vist lige forøget min mængde af liv betragteligt i weekenden.

1 kommentar:

Irene sagde ...

Forsinket til lykke med fødselsdagen! Og tusind tak for bogen - jeg gemmer den til vi skal på ferie i Italien til september:-)