mandag den 1. november 2010

Endnu en forkælelses-weekend

Jeg har lige været på weekend med 3 veninder i Skallerup Klit. Vi boede i et kæmpestort og lækkert sommerhus, som Århus Kommunes Feriefond ejer.

Vi var også i Skallerup for 3 år siden, hvor vi boede i et andet hus, og det er allerede næsten blevet tradition, hvad vi foretager os. Det romerske bad Romulus var selvfølgelig på programmet igen, og i modsætning til sidst havde vi denne gang i tide fået bestilt behandlinger. Jeg fik en algekur, og min hud er stadig ekstremt blød og lækker.

Også et besøg i Lønstrup er obligatorisk - der kan man jo shoppe - og det gjorde vi! Det tillod sig at blive regnvejr, mens vi var der, men det var ikke så dårligt endda, for så blev vi nødt til at spise frokost på det første det bedste spisested. Det var Restaurant Glashuset i det, der før hed Linnemanns Hotel, og jeg tror, det helt bogstaveligt var det bedste sted.

Der er utrolig hyggeligt i det lyse lokale med høje træpaneler, og de rødspættefileter, vi fik, var helt i top, og det var betjeningen også. En kæmpeanbefaling til Glashuset.

Jeg ved godt, at der også er en fancy og dyr gourmetrestaurant, Villa Vest, i Lønstrup (de har for resten tidligere boet i Linnemanns Hotel), men jeg har tit lyst til det lidt mere enkle, og Restaurant Glashuset var lige i øjet.

Det eneste, der var i vejen med den weekend, var, at den var for kort.

Ingen kommentarer: