lørdag den 29. januar 2011

Jeg - en kartoffel

De her blå handsker bruger jeg, når jeg trænger til at få gang i blodcirkulationen og få fjernet de døde hudceller.

Jeg købte dem i Romulus-badene i Skallerup Klit i efteråret. Da jeg havde været pakket ind i alger, og algerne bagefter var skyllet af, blev de sidste rester fjernet ved hjælp af sådan nogle blå kradse-handsker. Huden var ekstremt blød og glat bagefter, sikkert både på grund af alger og handsker.

Jeg købte altså et par handsker med hjem, og bortset fra farven ligner de præcis de brune handsker, vi bruger om sommeren til at skrabe nye kartofler med. Handskerne var uforskammet dyre i forhold til kartoffelhandskerne, men beløbet kunne trods alt ikke slå mig i rysten.

Så nu leger jeg af og til kartoffel og får fjernet alle de døde hudceller. Jeg har i tidens løb haft diverse andre "redskaber" til at sætte gang i blodcirkulationen i huden - hamphandsker og lignende, men de her er bare bedre. En kartoffelkur kan godt anbefales - og jeg tror sagtens, man kan nøjes med de billige handsker, hvis man kan få fingre i sådan et par.

Ingen kommentarer: