søndag den 24. juni 2012

Midsommer

Jeg er noget ambivalent i forhold til begrebet midsommer. Det er altid lidt trist, når dagens længde begynder at gå den forkerte vej. Til gengæld bliver det tit først rigtig sommer efter Sankt Hans, og det er jo noget at se frem til. I dag ser det ganske vist ikke ud til at blive rigtig sommer overhovedet, men mon ikke der alligevel kommer nogle gode dage. 

I går, hvor vejret var rimeligt, kom vi på en ikke planlagt tur i Den Gamle By. 

Det er ikke et sted, jeg frekventerer så tit, og det var første gang, jeg så Møntmestergården, efter den er blevet færdig. 

Fugleloftet i en af salene er altså morsomt - se bare uglen. Den lille fugl er til gengæld sød - gad vidst hvad den skal forestille at være?



Vi var ikke til bål i går aftes. Jeg synes, det er dumt, at bålene af hensyn til børn bliver tændt så tidligt, at det overhovedet ikke er blevet mørkt endnu. 

Sådan var det ikke i min ungdom, hvor jeg tit var til Sankt Hans bål. Dels blev vi ikke frataget en time, fordi der ikke var sommertid, og dels tændte man først bålene ved 22-tiden. Så kunne de nå at blive rigtig flotte.

Nå, i går aftes var vi alligevel på besøg hos en meget charmerende kat, der lyder navnet Hubert. Og hos hans medkatte og mennesker. Bedre end bål i dagslys. Tak for i går, Annette og Niels!

Ingen kommentarer: