onsdag den 24. oktober 2012

Citater om katte #14

Den villede arbejdsløshed er kattens privilegium. 

For den er lediggang ikke roden til alt ondt, som vi har lært i skolen, snarere al saligheds begyndelse.

Citat:
Delio Tessa



Min kommentar: Privilegiet deles af personer på tjenestemandspension som mig.
Jeg har godt nok betalt til privilegiet hele mit arbejdsliv, men jeg føler mig alligevel meget privilegret.
Det meste af tiden flader jeg altså ikke ud som Sarantoya på fotoet. Faktisk synes jeg, jeg er blevet vældig aktiv af at blive pensioneret. Men jeg kan flade ud, hvis jeg har lyst til det!

1 kommentar:

Unknown sagde ...

:) Ser nu fristende ud.
Jeg har hørt om fænomenet med at få gevaldig travlt, når man bliver pensionist. (hmm, det skyldes måske, at man nu kan lave, hvad man har lyst til:)

Vil lige oplyse om, at jeg overlevede prikkerunden, så nu har jeg stadig to år tilbage, hvor jeg kan brokke mig over arbejdet!
Kh. Rie