tirsdag den 30. oktober 2012

Garn m.m. i Fredericia

Nøj, hvor vi hyggede os sammen med Yrsa Og Annett i søndags, hvor vi var til Kreative Dage i Fredericia. Her er nogle billeder:


I betragtning af alt det lækre garn, der var, synes jeg egentlig, jeg beherskede mig rimeligt godt.


Man kan også være kreativ ved at lege middelaldermenneske og selv fremstille sine middelalderklæder. Det kunne man købe en masse forskellige remedier til.

Lingeriet og nattøjet her på billedet er jo fra en senere tid. Til gengæld var det ikke nyproduceret. Tror jeg da.

Jeg fandt aldrig ud af, om det var til salg, men jeg længes heller ikke efter hofteholderen og ville alligevel hellere bruge mine penge på garn.


Lige som sidste år var der mange muligheder for selv at prøve forskellige ting.

Jeg havde egentlig planlagt at deltage i en af workshopperne, men da tiden nærmede sig, syntes jeg ikke, jeg havde tid nok til det. Faktisk kunne vi godt have brugt flere dage på messen.

Der var særlige værksteder til børnene, og det så ud til at være værdsat.




De er dygtige i Messecentret i Fredericia. Meget venlige og hjælpsomme, bl.a. i den store café, hvor man oven i købet kunne få andet end de sædvanlige burgere og pølsemixer. Egentlig tror jeg ikke, at man overhovedet kunne få pølsemix.

For en gangs skyld nåde vi eftermiddagskaffen. Den blev indtaget i hallen, hvor der var adskillige kaffesteder at vælge imellem.










Til gengæld var vi lige ved at gå glip af et par af de - for os - allervigtigste stande.

Miniaturerne fra KJdesign skulle Dorthe naturligvis kigge på.

Vi har aldrig set en Weber-grill i dukkehusstørrelse før. Den blev foreviget til ære for Weberomanen Niels.

Og minsandten om vi ikke også var ved at glemme at få set på Teddyshop Danmarks stand - stor fejl!

Vi nåede det, og der var nogle minibamser til salg. Dorthe købte en lille grøn en med meget fine grønne glasøjne, men det var slet ikke den bedste.

Det var nemlig den lille hvide på billedet. Den har krop, ører og trædepuder af korsstingsbroderet stramaj, og den har et vidunderligt frækt udtryk. Den blev jeg jo nødt til at købe til samlingen, når Dorthe ikke ville.

I standen var der også en masse plysugler og også kits til at sy dem selv. Uglemoden er ikke ovre endnu.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Kirsten.
Det var vist godt, jeg ikke var med på den messe!
Helt vidunderlige bamser.
Kh. Rie