fredag den 4. januar 2013

Restegarn

Hvis jeg skulle have et nytårsfortsæt - hvilket jeg ikke har, men hvis jeg havde, så skulle det være at få brugt noget af mit restegarn. Og i det hele taget at få anvendt noget af alt det garn, jeg har i lageret, og ikke bare købe nyt hele tiden.

Det giver en stor tilfredsstillelse at få brugt noget garn op - måske næsten lige så stor som at købe nyt garn? I december og her i begyndelsen af 2013 har jeg afsluttet et par restegarnsprojekter.

BabybootsFørst strikkede jeg et par babystøvler af den allersidste rest af det lækre Extra Fine Merino fra Pickles.

Det var farven jordbæris, der var tilbage, og jeg strikkede støvlerne efter Blue Steps-opskriften på Ravelry. Find den HER. Opskriften er på engelsk, tysk eller fransk.

De er bare så nuttede, de babystøvler.



New glovesSå strikkede jeg et par nye handsker til Dorthe. Hun havde slidt sine elskede Kauni regnbuehandsker op, men havde en rest garn tilbage fra en vest, hun havde strikket til Benedikte.

Det viste sig, at der ikke var helt nok, så en hel ringfinger plus spidsen af en lillefinger måtte strikkes i noget andet garn fra lageret. Fint nok, synes vi begge.

I det tilfælde er det jo godt at have en masse rester, men af Dorthes farveskiftegarn er der altså ikke så meget som en cm tilbage.

CapEndelig har jeg strikket en ny hue til mig selv, og der blev knap halvdelen af det meget lækre Rowan-garn tilbage. Colourscape Chunky hedder det.

Jeg regnede med, at hvis jeg strikkede en lidt anden model på lidt større pinde, så ville garnet nok slå til, og det gjorde det også, men undervejs var jeg helt sikker på, at det ville slippe op for tidligt.

Huen til venstre blev ekstra-huen. Jeg har ikke haft nogen opskrift, men fandt et hulmønster, jeg ville bruge og startede så bare med et passende maskeantal.

Der er så langt et farveforløb i Colourscape Chunky-garnet, at det ikke er de samme farver, der er i hue nr. 1. Den er jeg ved at lave opskrift til, og den kommer på bloggen, når opskriften er helt færdig.

Jeg tænker alvorligt på at åbne en butik på Amio, hvor jeg kan sætte mit overskudsstrik til salg. Om det kan sælges er en anden sag. Der er utrolig meget strik til salg, både på Amio og på alle mulige markeder.

Ingen kommentarer: