torsdag den 23. maj 2013

Nørkle-nyt

På strikkefronten er jeg blevet færdig med et par mindre ting.

Den ene er en gave, som ikke er givet væk, så den holder jeg for mig selv lidt endnu.

Den anden er et halsrør af det samme garn, som jeg for et stykke tid siden lavede håndleds- varmere af.

Mønsteret fandt jeg i bogen Hvid af Lene Randorff. Garnet er Regias Design Line Hand-dye Effect, som er farvesat af ingen ringere end Kaffe Fassett.

Det er så afgjort på grund af farven, at jeg investerede i garnet, for egentlig er det lidt underligt. I nøglet føles det temmelig syntetisk, selv om der "kun" er 30% syntetiske fibre i, men når det bliver strikket, føles det ikke så slemt. Til gengæld er det noget irriterende at strikke med, for det spalter temmelig meget, og ulden bliver ligesom holdt sammen af en meget tynd, stærk tråd, og den vil i hvert fald gerne skille sig fra.

Det gjorde nu ikke så meget med dette mønster, for det skal man alligevel kigge på stort set hele tiden, mens det bliver strikket. Jeg synes i øvrigt, farveforløbet kommer flot til sin ret i denne størrelse arbejde.

I aften skal jeg til den for mig sidste strikkecafé på denne side af sommeren i Fandango. Det er altid så hyggeligt, og jeg kan godt lide "formatet". Først en halv times tid med et eller andet emne. Meget passende tidsmæssigt, det kan jeg kapere og måske endda få indarbejdet, så jeg kan huske det. Resten af tiden bare snak og strik. I aften skal jeg have købt billetter til

i juni, men ikke noget garn. Det venter til garnstafetdagene, hvor der bliver mange fine tilbud.
Der er for resten ikke et ubegrænset antal billetter, så måske er det ikke en god ide at vente med køb til selve dagen.

Et andet "tilbud" er give-away'en på Nikisgarage. Hele to ældre og fine håndarbejdsbøger. Dem kunne jeg godt tænke mig at få i reolen.

Ingen kommentarer: