fredag den 3. maj 2013

Ny model


Jeg samler lidt på opskrifter på babyveste - eller toppe eller undertrøjer. Denne nuttede model fandt jeg opskriften til på Ravelry. Den kommer jeg til at lave nogle stykker af, for den er da ualmindeligt sød til en pigebaby. Her har jeg strikket af Mini Duett fra Sandness Garn - 55% bomuld, 45 % merinould. Meget blødt og lækkert garn, som jeg tror, baby vil kunne lide at have på.

Jeg måtte skifte knapperne ud. De første, jeg havde syet i, var søde lyserøde knapper med hvide prikker, men på en eller anden måde duede de ikke. De må blive brugt til noget andet.

Opskriften er tydelig og godt skrevet. Toppen bliver strikket oppefra, og da stropperne slås op med en midlertidig opslagning og bagefter syet sammen med Lord Kitchener sting, så der er ingen tykke sømme. Du finder opskriften HER - der er også links til film om både opslagningsteknikken og Lord Kitchener-stingene.

2 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

Hvor er den sød.
den kunne vist også være en fin bluse til lidt ældre småpiger.

Annett sagde ...

Utrolig sød og "piget", nu fik jeg mig også sat ind i Lord Kitchener sting som du har nævnt for mig før.
Annett