torsdag den 15. august 2013

Lyseblåt strik

Jeg har strikket og strikker lyseblåt her i sommer. Ikke fordi jeg absolut vil strikke lyseblåt, det er bare blevet sådan.

Den lille babykjole med smock i størrelse 3 måneder har jeg strikket af blank, merceriseret bomuld.

Jeg har sat knapper af perlemor i, det synes jeg passer til den lidt gammeldags smock.

Mønsteret findes i Sys Fredens' bog "Under et". Det tog ikke så lang tid at strikke kjolen, det var næsten smocken, der tog længst tid.



Desuden er jeg i gang med et sjal til mig selv. Det er et sommersjal strikket i Geilsk bomuld/uld, en kvalitet jeg er meget glad for. Modellen er også fra Geilsk og hedder Bella.

Jeg har været meget lang tid om sjalet, og selv om jeg nu er næsten færdig med det, har jeg ikke lært mønsteret udenad. Alle mine trådmaskemarkører har været absolut nødvendige. Det er ikke en model, jeg vil strikke igen.

Egentlig burde jeg have sjaler nok, men mine andre sjaler er uldne og for varme om sommeren.

Der er også lyseblåt i mit tredje projekt, som jeg kalder spisebordstrøjen. Jeg er altså kommet længere end på billedet fra 27. april, men mod forventning skal jeg stadig opmarchere farverne i rækkefølge på spisebordet, når jeg strikker på den - deraf navnet. Det er ikke hverken ude- eller fjernsynsstrik, så trøjen har næsten ligget brak her i sommer, men den skal nok komme i gang igen.

Foreløbig har jeg dog andre planer. Jeg har nemlig fået én, måske to, bestillinger, begge med tidsfrist på.

Ingen kommentarer: