fredag den 6. december 2013

En ræv bag øret

Nej, snarere en ræv om halsen.

Jeg kan godt lide at strikke små ting, og for nylig har jeg strikket tre små ræve. Opskriften på rævene kan du finde her.

Jeg lavede lidt om på opskriften undervejs. På alle tre har jeg lavet lænkekanter undtagen på halerne. En beskrivelse af lænkekanter kan man finde på Hanne Pjedsteds gode blog designstrik.dk.

Den første ræv, jeg lavede, er den i midten. Jeg synes, halen blev rigeligt bred, så jeg ændrede faconen lidt på nr. to, den nederste. Det kan man bare ikke se på billedet, for halespidsen er blevet bukket ind under resten af halen. Jeg gider ikke tage et nyt billede lige nu.

Den nyeste ræv er den øverste. Den har samme facon på halen. Desuden lavede jeg hovedet lidt større. Alle ørerne blev strikket  i dobbelt garn og med færre masker.

Det er utroligt, så meget man ikke ved om strikning, efter at have strikket i over 40 år, men godt det samme. Det er jo sjovt at lære nyt.

Det nyeste, jeg har lært, er en ny måde at slå op på. Twisted German Cast On hedder metoden på engelsk, og man kan bare google det, så kommer der masser af videoer om, hvordan man gør. Det er en rigtig god måde, der giver en elastisk, men ikke løs, opslagskant. Den kommer jeg til at bruge rigtig meget.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Det er en rigtig sød ide!
Kærlig hilsen Birgitte