lørdag den 5. april 2014

Ny oplevelse: BLOGLEG

Jeg har meldt mig til en blogleg; det har jeg ikke prøvet før. Det er en:


Jeg elsker farver, så det måtte jeg kunne finde ud af, syntes jeg.

Ugens farve er RØD

Hvad skal jeg sige om rød?  Det er i hvert fald ikke min yndlingsfarve. Det er heller ikke en farve, jeg selv går i ret tit. Sandsynligvis klæder den mig ikke. Men det er en farve, der er god at kigge på, og det er en fræk og lidt farlig farve. En farve for hurtige biler, sexede læbestifter og pikant undertøj.

Det er også en DANSK farve, det siger nærmest sig selv. Men det har givet problemer for mig, når jeg har skulle vise min danskhed ved diverse sportsbegivenheder. jeg har simpelhen ikke haft røde klude at trække i. Det er måske held i uheld, at der ikke deltager vildt mange danskere i mine favorit sportsgrene.

Så er der det med rød, at den også indbefatter pink, og der er jeg meget mere på hjemmebane. Pink er absolut en af mine yndlingsfarver. Jeg går meget gerne i pink tøj, og vi har pink blomster i haven - ingen højrøde.

Mosaikken er lavet af nogle af mine billeder med rødt - og pink! - på Flickr. Den burde vel egentlig have haft rød baggrund. Det må jeg prøve at eksperimentere med i en anden uge.

Ingen kommentarer: