mandag den 16. juni 2014

De grønne posers parade

Vi brugte stort set hele weekenden på årets garnstafet.

Forretningerne havde fået den glimrende ide at lave fælles poser i Garnstafettens grønturkise farve, og de grønne poser var meget synlige i gadebilledet.

Glade smil og nik når vi mødte andre garn-entusiaster.

Lørdag aften var der som noget nyt modeopvisning til den store strikkecafé. Det blev flot ledet af ejeren af Trøjborg Garn og Strik, meget veloplagt og nærmest professionelt. Det er altid sjovt at se det færdige strik på levende mennesker, og jeg kunne se, at der blev noteret flittigt rundt om ved bordene.

Der var minsandten både mænd og børn blandt mannequinerne. God ide!
Yarnfreak er afgjort den butik, der har den yngste profil,
og der er ikke bare cardigans på de unges pinde.
Og pindene er måske tiere hæklenåle end strikkepinde.
Jeg glemmer tit at vande mine potteplanter,
så måske skulle jeg følge de unges eksempel og hækle nogle kaktusser.
Sådan set er mit garnlager stort nok, men... Kan man være garnoman? Lageret blev i hvert fald større. Det var især sommergarner som hør og bomuld, jeg investerede i, og det var der faktisk ikke så meget af i lageret i forvejen. Nu skal jeg bare have lavet noget af det.

Bagagerummet i Annetts bil.
Dorthes og mine samlede indkøb
- 5 poser, som trods alt ikke var helt fyldte.

3 kommentarer:

Lilly sagde ...

Ser ud til at I bare har hygget max! Dejligt - og ja, det der med et afhængighedsforhold kender jeg godt...har det på samme måde med mine stoffer! (Jeg kan ikke strikke, så garn er ikke lige så betydningsfuldt for mig...men det kommer muligvis en dag, hvis jeg lærer at strikke!). Bliver spændende at se, hvad du får ud af dine fine indkøb :-)

Unknown sagde ...

Åh, det må have været Slaraffenland. Jeg bliver lidt fristet til at gå videre med et af de utallige ufærdige strikkeriers, men nej det er for varmt, siger jeg til mig selv.
God sommer.

eKirsten sagde ...

Det var både hyggeligt og slaraffenland. Og Rie, meteorologerne lover, at det bliver køligere om ganske få dage, så du får chancen. Måske til en omgang fodbold fra Brasilien - jeg kan ikke huske, om det er noget, I plejer at se.