fredag den 12. september 2014

Garn i ferien

I de senere år er der kommet en ekstra attraktion i ferierne: De lokale garnbutikker.

Jeg havde på forhånd fundet to, hvor jeg absolut måtte aflægge visit.

Først var vi i Tind Textil og Kunst. Den ligger så smukt, lige syd for Vest Stadil Fjord, som der er udsigt til fra den øverste etage. Som navnet siger er det ikke bare en garnbutik. Det er en fin butik med god plads, måske lidt for pæn og med for lidt spræl i sortimentet til min smag. Garnet fylder meget, men de havde vist alligevel ikke noget, jeg ikke har set andre steder. Jeg købte bare en lille smule.

Det var nu også, fordi jeg stadig havde Fru Jensens Unikum i Videbæk på listen.

Jeg har et stykke tid kigget på hendes hjemmeside, og der er mange garner, der ser lækre ud, men jeg ville gerne prøve at gramse på dem inden køb.

Det fik jeg så gjort nu, og det var godt, jeg ikke havde ladet kontokortet gløde alt for meget i Tind Textil.

Der var meget, der fristede, og jeg var længe om at beslutte mig, men efter mange overvejelser drog jeg af sted med en dejlig stor pose garn.

Når vi nu var i Videbæk, skulle vi selvfølgelig se byens kunstpavillon. Den ligger i et lille anlæg og er tegnet af selveste Henning Larsen - eller i hvert fald af hans tegnestue.


Vi var så heldige, at der netop var en udstilling med malerier af Arne Haugen Sørensen.


Det lille billede over keramikken var vist min favorit. Keramikken er i øvrigt af Dorthe Steenbuch Krabbe, Arne Haugens Sørensen viv.

Hvad havde jeg så med hjem af garn?


Jo, fra venstre er det Det Sorte Får uldgarn - jeg er vild med farverne; derefter et lille nøgle Qoperfina - alpaka, bomuld og kobber - jeg har aldrig prøvet at strikke med kobbergarn før; så et bundt Tibetan Cloud yakuld fra Lotus; og endelig noget håndfarvet Ragnarok - uld, silke og ramie. Jeg har ingen planer for, hvad der skal strikkes af det, men det kommer der nok.

2 kommentarer:

Mosekonen sagde ...

Uhh, det garn fra Videbæk ser mega lækkert ud. Må da vist snart på en lille shoppetur.
Jeg har fundet din blog via Nikisgarage og synes du har en fin blog, som jeg vil følge fremover.

eKirsten sagde ...

Tak for rosen og i lige måde. Din blog er også på min læseliste.
God tur til Videbæk. Er spændt på, hvad du kommer hjem med.