onsdag den 18. februar 2015

Knap kærlighed

Jeg er forfærdelig glad for knapper, og det er vist en kærlighed, jeg deler med mange andre. Jeg skal altid kigge på knapper, både gamle og nye, og jeg kommer tit til at købe knapper, selv om jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge dem til.

Ikke desto mindre er det ikke altid, jeg har en knap, der lige passer til mit strik, men så er jeg jo nødt til at købe nogen.

Til min halsedisse på tykke pinde, som er blevet færdig, fandt jeg dog én fra lageret. En rigtig lækker knap af ben:


Jeg tror, jeg købte den hos Hanne i Højer for godt et år siden. I hvert fald har hun mange knapper, og også nogen, som jeg ikke havde set andre steder. I det hele taget er det et meget inspirerende sted.

Min mor havde en knapæske, som jeg elskede at lege med. Eller mere præcist: Jeg elskede at lege med knapperne. De blev sorteret efter størrelse, efter farve, efter herlighedsværdi og sikkert også på andre måder. Jeg kan tydeligt huske, at der var en del glasknapper, for dem var jeg specielt glad for. Gad vidst hvad er egentlig skete med den æske.

Ingen kommentarer: