lørdag den 30. maj 2015

Strik lige nu

Jeg har 4 strikketøjer i gang i øjeblikket, og så er der et, der ligger i dvale.

Det sidste er en stor, tyk trøje til mig selv, og den gider jeg åbenbart ikke strikke på om foråret. Heller ikke selv om foråret ikke er så varmt.

Desuden strikker jeg en trøje til Yrsa.

Garnet er meget lækkert, Organic Wool + Nettles Fino fra Onion. Det er rart at strikke med, og det færdige strik bliver pænt. Farverne er ikke helt gode på billedet.

Til gengæld er jeg ikke gode venner med at strikke med flere farver - jeg gjorde det ellers meget i mit første strikkeliv. Jeg regnede med at blive bedre og hurtigere efterhånden, men det går stadig langsomt for mig. Jeg er heller ikke alt for tilfreds med opskriften, som Yrsa har fundet i et blad, men som også er en Drops-opskrift.

Når jeg strikker til andre, plejer jeg altid at følge opskriften slavisk, men her har jeg altså været nødt til at foretage nogle ændringer i bærestykket. Det skulle forestille at være symmetrisk, hvilket jeg ikke syntes, det er, så det har jeg forsøgt at rette til. Jeg har en mistanke om, at det først har været en sweater uden knaplukning (så slap man jo også for vrangpinde med to farver), som bare er delt op og har fået tilføjet stolperne til knapper. Det kan man jo ikke!

Mit andet projekt er et sjal, Yarden af Nancy Whitman.

Jeg elsker at strikke sjaler, og jeg elsker at strikke dette sjal. Det ikke alt for indviklede hulmønster, der veksler med glatstrik - det er lige noget for mig.

Det bliver et sommersjal, for det er strikket af Hemp Cotton + Modal, igen et Onion garn.

Jeg er 100% tilfreds med både opskrift, garn og farvekombination, og jeg glæder mig til at få sjalet spændt ud, så jeg rigtig kan se, hvordan det bliver.

Jeg vil helt sikkert strikke flere Yarden-sjaler og har allerede noget lacegarn i lageret i tankerne til det næste.

"Spisebordstrøjen" af Country Casual fra Karen Noe strikker jeg stadig på. Den er lidt af et evighedsprojekt, men jeg strikker nogle pinde på i ny og næ. Ryggen er færdig, forstykket er halvt færdigt, ærmerne mangler. Måske bliver den helt færdig i løbet af sommeren?

Endelig er der mit rejse-strikketøj. Det er en "Let og lun" strikket af Tusindfryds særdeles lækre Engleuld. Jeg har strikket én før (billedet), men denne gang er farverne byttet om, så bundfarven er mellemgrå.


Ingen kommentarer: