tirsdag den 6. oktober 2015

Fanø, havet og himlen


Jeg har let ved at få økuller på mindre øer, især hvis der ikke er broforbindelse til omverdenen. Fanø er en undtagelse. Færgen går så tit, at jeg ikke føler mig fanget, og så er Esbjerg LIGE ovre på den anden side.

Jeg elsker udsigten fra det meste af den østlige side af øen over mod byen. og for mig er det nok et ekstra plus, at det tydeligvis er en industriby.

Billedet øverst tog jeg en morgen, hvor der stadig var en ret tæt soldis over vand og by. Sådan så der ud et par timer senere i en lidt anden vinkel:


Nu er solen næsten brudt igennem. Jeg synes, der er smukt i begge belysninger.

I det hele taget gav det skiftende vejr, vi havde i vores ferieuge, nogle smukke himle og belysninger. Klart solskin er selvfølgelig dejligt, og en blå himmel er god at kigge på, men jeg sætter nu mest pris på det, når det ikke altid er sådan.


Den dramatiske blygrå himmel oplevede vi i Rindby ganske kort tid efter, at vi havde gået i solen på stranden. Sjovt nok ingen regn til os fra de skyer.


Solnedgangshimlen set fra vores sommerhus. Det lille sommerhus, som er med på mange af mine billeder, er meget malerisk.


Og solen på vej i havet og skyerne ved Fanø Bad. Fanø er dejlig, også selv om den opleves under en himmel med skyer.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Jeg har kun oplevet Fanø én gang i mit liv og da kun i få timer, men jeg arbejder på at lokke John med over en gang, der er strikkefestival, så vi kan få undersøgt øen på kryds og tværs.
Du har i hvert fald fået taget nogle skønne billeder.

eKirsten sagde ...

God ide. Der foregår faktisk også noget for mænd under festivalen. Denne gang var vi på byvandring i Sønderho under overskriften Røverhistorier og rom med mange gode historier og ikke mindre end 6 smagsprøver på spirituøse drikke undervejs. Jeg tror, der var flest mænd med på vandringen.