lørdag den 9. april 2016

En heldig kartoffel

Her i foråret har jeg været lidt af en heldig kartoffel. Hele 3 gange har jeg vundet et eller andet.

Først vandt jeg billetter til boglanceringen af Århundredets Festival-bogen på universitetet. Så vandt jeg (eller rettere Dorthe, men det var mig, der havde trykket på Deltag-knappen) billetter fra Realdania til rundvisning på Nørre Vosborg.

I mandags fik jeg  så en mail om, at jeg havde vundet i Natureyarns konkurrence på Middelfart-messen. Jeg må indrømme, at jeg ikke kunne huske, hvad gevinsten egentlig var, men jeg måtte selv vælge farve, og så kunne jeg jo regne ud, at det var garn og også hvilken slags.

I går kom pakken, og det var et helt kit med garn, opskrift og knap, jeg havde vundet. Rigtig lækkert. Jeg regner med at strikke den lille trøje i opskriften af mit "miljøbevidste" garn, som jeg netop gerne ville afprøve.

Vi var heller ikke uheldige den dag, vi var på Nørre Vosborg, for vejret var, i modsætning til dagene rundt om, dejligt forårsvejr. Der var ingen problemer med at stå i borggården og få fortalt om den store proces det var at få hele herregården renoveret.


Nørre Vosborg er den eneste herregård af betydning i Vestjylland, og den var meget forfalden, da Realdania gik i gang med restaureringen. Man kan undre sig over, at det kunne klares på bare 4-5 år. Vi har længe tænkt på, at vi skulle dertil, og nu fik vi en gylden lejlighed med en meget engageret fortælling fra den ansvarshavende arkitekt Frants Frandsen.

Jeg havde glemt mit kamera, så billedet er lånt fra Realdanias side. Det er taget på en anden årstid, men vejret lignede.

Man siger, at uheld tit kommer tre ad gangen. Mon det samme gælder held? Og har jeg opbrugt min gevinstkvote for denne gang, når jeg "kun" har vundet i eget navn to gange?

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Nejnej, du vinder da en gang til!
Tillykke med alle gevinsterne. Nørre Vosborg lyder vældig interessant, og det er guld værd med en engageret fortæller.