onsdag den 15. februar 2017

Citater om katte #38

Jeg vidste, at jeg kunne vinde ham, præcis når jeg ville. Men det hastede ikke...
Da han havde sat mig i en kasse, gik han, men han kunne ikke lade være med lige at dreje sig mod mig.
Jeg sad bare og kiggede på ham, kun mit hoved stak op af kassen, og han stod der og så på mig. Og da gav jeg ham det tavse miav.

Paul Gallico

A new (old) box

Det er Sarantoya i kassen på billedet.

Hendes mor, Lilit, praktiserede det tavse miav hele livet. Sarantoya derimod har altid praktiseret det larmende miav. Hun er simpelthen den mest højlydte kat, vi har haft, men her på hendes ældre dage, bruger hun faktisk også det tavse miav ved udvalgte lejligheder.

2 kommentarer:

Mosekonen sagde ...

Nåhhh, hvor er hun fin. Har selv haft en snakkende kat for mange år siden. Den kunne skam også skælde ud, hvis jeg feks ikke overholdt sengetid eller var for lang tid om at gøre mig færdig til at hoppe under dynen. Det var bare så hyggeligt.

eKirsten sagde ...

Du har ret, det er hyggeligt, når vores dyr så tydeligt kommunikerer med os.
Sarantoya er faktisk blevet endnu mere højlydt de senere år. Måske er det, fordi hun er blevet lidt døv - hun er 15 år nu.